Ігри в ванній

Навіть просто купаючись у ванні, діти отримують можливість досліджувати цінні математичні факти. Все, що вам потрібно робити — запропонувати цікаві завдання та експерименти, а також час від часу розмовляти з дитиною, поповнюючи його словниковий запас новими поняттями і спонукаючи до роздумів. Запитайте його, наприклад: «Як ти думаєш, ця іграшка попливе або потоне?». В іграх з водою малюк освоїть, що означає «повний» і «порожній», «обсяг», «глибина», «щільність матеріалу» і т.п.

Для ігор з водою вам знадобляться губки різних форм, баночки з позначенням мілілітрів, предмети, які можуть плисти і, навпаки, тонути (іграшкові човни, каченята, пластмасові контейнери, деревинки, камінчики, черепашки), воронки різних розмірів, піна і сіль для ванни різних кольорів.

Всі ігри у ванній пов’язані з дослідженням властивостей предметів. Наприклад, покладіть пластиковий контейнер на воду. Починайте грати в навантаження ваги на корабель. Покладіть в контейнер невелику іграшку. Потім ще одну. Навантажуйте разом з малюком контейнер до тих пір, поки він не почне тонути. Поясніть дитині, чому він пішов на дно. Покажіть, як падають на дно важкі предмети: камінчики і мушлі. Згадайте, як бачили влітку на дні річки різноманітні камені.

Спробуйте також пограти з губками: покажіть дитині, як можна набирати в губку воду і вичавлювати її в баночку зі шкалою мілілітрів. На баночці виділіть маркером якесь одне ділення, наприклад, 100 мл. Попросіть дитину наповнити баночку до рівня цієї позначки. Потім перелийте цю кількість в стакан. Обговоріть з малюком, що, виявляється, він налив у баночку рівно півсклянки води. Позначте фломастером на склянці рівень води. Тепер запитайте малюка: «Як ти думаєш, якщо я нахилю склянку, так, ніби я збираюся вилити з неї воду, як буде виглядати вода в ньому?» Попросіть його намалювати лінію, де приблизно буде вода. Потім нахиліть склянку і спостерігайте разом з дитиною, де насправді виявилася вода. Попросіть його відзначити лінію там, де він її побачив. Тепер попросіть дитину здогадатися, як буде виглядати вода, коли стакан буде знову прямо поставлений на стіл. Потім поставте склянку. Ні в якому разі не пояснюйте дитині, що відбувається, якщо він думає, що вода буде виглядати як раніше. Здається, що це — дуже проста вправа і що дитина буде відповідати правильно, адже вона дивилась на склянку з рідиною багато разів. Але одна справа дивитися, а інше бачити. Якщо ви спеціально звертаєте увагу, дитина починає бачити те, що раніше не помічала, не фіксувала. Діти не завжди здатні робити відкриття у повсякденному житті самостійно, їх треба вчити спостерігати.

Ще одну цікаву гру можна провести з двома контейнерами різної форми. Один повинен бути широким і з низькими стінками, другий, навпаки, вузьким і з високими стінками. Дайте маляті ту ж мірну баночку, налийте в неї пофарбовану воду до виділеної позначки. Попросіть малюка вилити воду з баночки спочатку в один контейнер, а потім в інший. Запитайте його: «Як ти думаєш, у високому контейнері більше або менше води, ніж було в низькому? Чому її там стало більше, ти туди налив більше?» Не пояснюйте дитині, що кількість залишилась тою самою, яка була в мірній баночці. Дитина повинна експериментувати і приходити до правильної відповіді самостійно! Спробуйте цю ж гру через кілька місяців і оціните результати.

У таких іграх головне пам’ятати, що інтерес дитини до досліджень залежить і від вашої винахідливості. Чим більше експериментів і чудових відкриттів ви зробите, тим більше дитина буде розиватись і дізнається про властивості води і різних матеріалів.

Используются технологии uCoz