Знайомимось зі звуками

Можливості дитячого інтелекту вражають. У півтора-два роки дитина починає говорити і здатна запам'ятовувати десяток слів на день. Добре мати на цей час розсипну абетку з об'ємних літер, а краще два комплекти абетки і цифри. Можна їх придбати, а можна виготовити із пінопласту та картону.
Це ще не означає, що дитина у цьому віці має освоїти читання. Просто показуйте їй по одній-дві літери, давайте погратись та часто називайте їх. Пограйтеся в таку гру: показуйте дитині почергово то іграшку, то літеру, а вона нехай називає. Потім міняєтеся ролями і кажете іноді, що "не знаєте","забули". Дитина з радістю вам допомагатиме.
У три роки дитина може знати всі букви і навіть цифри. Але не варто поспішати і вдаватися до муштри - ця справа індивідуальна. І до того ж тут прийнятна тільки гра, причому цікава.
У цей час дитина починає самостійно знайомитися з ілюстрованими книжечками, розглядає у них малюнки, букви, намагається коментувати побачене. Це сигнал до того, що з літер можна починати складати склади і навіть "збирати" прості слова: ма-ма, та-то, ба-ба. Діти іноді прагнуть складати і читати слова догори ногами, що не кожному дорослому під силу. Але це зайве інформаційне навантаження, котре слід вчасно помітити і уникнути.
Не втрачайте нагоди залучити до читальних ігор вашого малюка й інших дітей, його ровесників. Так навчання посуватиметься швидше і веселіше.
Тут Ви знайдете найпростіші методи і прийоми "домашньої педагогіки" доступні кожному, дорослому, бажаючому навчити читати свого малюка. Звукові ігри, цікава, казка допоможуть дитині увійти до світу читання задовго до вступу до школи, не порушуючи завдань шкільного навчання грамоті. Спробуйте і Ви переконаєтеся самі: слуховий для артикуляції метод навчання читанню найлегший і доступніший для Вашого малюка!
Ви, звичайно, вже купили своєму 3-х - 6-ти літньому малюкові "Азбуку в картинках" або надувний м'яч з великими буквами. Прекрасно! Сміливо називайте букви дитині, нехай він повторює за Вами. Але, пам'ятайте, для успішного навчання читанню дошколят треба вимовляти не назву букви : (ЕР, ЭС, ТЭ, БЭ і так далі), а саме звук: (РРР, ССС, Т, Би і так далі) І ще один важливий момент: якщо дитина насилу запам'ятовує букви, не прагнете змусити вивчити його увесь алфавіт. Для наших занять спочатку цілком достатньо буде знання букв, вимовних тільки як звук (-А- - 0 -У- -Ы- -И- -М- -Р- -Л-). Втім, декілька приголосних можна вибрати самим, нехай це будуть ті букви, які більше усіх запам'яталися і запали в душу Вашому малюкові.
У цій системі навчання читанню основне значення мають не букви, а звуки. Уміння їх чути, розрізняти на слух і правильно вимовляти.
Отже, Перша серія Ваших занять з малюком так і називається:
"ВЧИМОСЯ чути і вимовляти звук".
Раз, два, три, чотири.
Махаю грамоті учили.
Не читати, не писати.
А дзижчати, шипіти, мукати!
У цій серії ваш малюк вчиться слухати і вимовляти звуки. Мама читає дитині вірш, а він вимовляє за мамою лише звуки дані в дужках. Зовсім не обов'язково заучувати усі вірші напам'ять. Важливо навчити дитину акцентувати увагу на окремих звуках, на умінні вимовляти і чути їх.
ВПРАВА 1
Пролетів веселий жук (Ж-Ж-Ж).
Задзвенів комарик раптом ( 3-3-3 ).
Вітер гілки розгойдав ( У-У-У),
"Кулька" теж заричала ( Р-Р-Р )'
Зашумів у воді очерет ( Ш-Ш-Ш )!
І знову настала тиша ( Ш-Ш-Ш ).
ВПРАВА 2
( Ш-Ш-Ш ) - шарудить опалий лист
( С-С-С ) - зміїний чутний свист
( Ж-Ж-Ж ) - джмелі в саду дзижчать
( Р-Р-Р ) - мотори торохтять.
ВПРАВА 3
" Маша заблукала "
Плаче Маша: (А-А-А ),
А вовк. ( У-У-У)!
Страшно Машеньці в лісі,
Покличемо її - (А-У)!
ВПРАВА 4
(М-м-м) - мукає теля:
" Я вже не дитина".
( 3-3-3 ) - дзвенить бджола:
" Мед я вам знайшла"!
ВПРАВА 5
Тигри гарчать: (ГАР-Р-Р),
Ворони кричать: ( КАР-Р-Р ),
Коні хриплять: (ХР-Р-Р),
Віконниці скриплять: (СКР-Р-Р),
Холодно мені: ( БР-Р-Р ).
ВПРАВА 6
Летить вертоліт: (ДР-Р-Р ).
Трактор реве: ( ТР-Р-Р ).
Вночі настала тиша,
Спить наш малюк: ( Ш-Ш-Ш ).
ВПРАВА 7
Пароплав гуде: ( У-У-У )
Скоро до берега прийду!
ВПРАВА 8
Паровозик - ( Ч-Ч-ЧУ ),
"Прокотитися я хочу"!
Используются технологии uCoz