ГОДИННИЧОК

Мета: формування навички правильної артикуляції язика, зубів, м'язів щелепно-лицьової області в стадії початкового поштовху при ковтанні.
Хід гри: Ведучий говорить: «У годинника є стрілки, які весь час ходять по колу. При цьому годинникова стрілка рухається дуже повільно, хвилинна — швидше, а секундна біжить дуже швидко.
От і наш язичок має навчитися ходити по колу, як стрілки годинника. Для цього необхідно відкрити рота і язиком по внутрішніх стінках верхньої й нижньої губи здійснювати кругові рухи зліва направо та навпаки».
Діти роблять вправи за командою: «Як годинникова стрілка — повільніше; як хвилинна — швидше; як секундна — ще швидше». Ведучому необхідно стежити, щоб рот у дітей постійно був відкритий, а нижня щелепа залишалася нерухомою.

УВАЖНИЙ РАДИСТ

Мета: розвиток почуття ритму, формування мовного подиху.
Хід гри: Ведучий говорить: «Ти будеш радистом і повинен за моїм сигналом ребром долоні відстукати (« тук ») і сказати, скільки я зробив оплесків і в якому ритмі, а я буду плескати».
Ведучий плескає та говорить «плеск». Дитина слухає ритм і говорить «тук»:
а) із нарощуванням ряду: тук — плеск; тук, тук — плеск, плеск; тук, тук, тук — плеск, плеск, плеск і т. д.;
б) зі зміною темпу (швидко — повільно);
в) зі зміною гучності (від тихого напівшепоту до гучного голосу) і рухових зусиль (від легких торкань до інтенсивного відстукування).