КІНОАРХІВ

Мета: розвиток у дитини вміння довільно викликати необхідні спогади, навчання культури запам'ятовування.
Хід гри: Ведучий пропонує згадати який-небудь випадок із життя: «Уявімо собі цікаву подію, що тобі запам'яталася. Відповідай на мої питання й уявляй свої відповіді, і ти знову побачиш подумки те, про що ми будемо говорити».
Потім ставить дитині такі питання:
— Коли відбувалася подія?
— Яка була пора року, час доби?
— Хто при цьому був присутній?
— У що була одягнена дитина, дорослий?
— Що вони робили?
— Що тебе здивувало, зацікавило?
— Чим усе закінчилося?
Після того як дитина все це уявила собі, попросіть її зобразити відтворену історію на малюнку. Цей малюнок можна використовувати, щоб знову «подивитися кіно» про цікаву подію.
Якщо дитина не може відразу відповісти на всі питання, не поспішайте. Допишете ваші «мемуари» наступного разу. Якщо є можливість, то можна вклеїти фотографію в щоденник розвитку. Це позитивно вплине не тільки на розвиток пам'яті вашої дитини, але й допоможе їй навчитися керувати власною пам'яттю, зберегти найприємніші спогади з життя.
Така вправа важлива ще й із психотерапевтичної точки зору, тому що приємні спогади можуть емоційно підтримати вас і вашу дитину в майбутньому у важку хвилину.

МОЯ РОДИНА

Мета: навчання дитини навичок спостереження; розвиток довгострокової пам'яті; знайомство дитини з родичами, усвідомлення нею своєї приналежності до родини, вікових відносин.
Матеріал: 5—6 фотографій родичів.
Хід гри: Батько показує фотографії родичів і називає кожного, хто на них зображений. Наприклад: тато, бабуся, тітка, сестра тощо. Потім він розкладає фотографії на столі та просить дитину знайти фотографії мами, тата й т. ін.
Далі він бере фотографію та запитує: «Хто це?» Що б дитина не відповідала, потрібно обов'язково домогтися правильної відповіді. Коли дитина запам'ятає фотографії, розкажіть, хто з родичів ким працює, а також про інші їхні відмітні риси.


СЛІДОПИТ

Мета: розвиток довільної уваги, пам'яті дитини.
Матеріал: 2—3 легенькі іграшки (тварини), кімната, дитяча рушниця, капелюх із пером.
Хід гри: Розкажіть дитині про слідопитів-мисливців. Запропонуйте їй побути «слідопитом» і відшукати «звірів», яких ви сховаєте. Сховайте яку-небудь іграшку на очах у малюка в доступному місці. Тепер вийдіть із кімнати й надягніть на дитину костюм «слідопита» (рушницю, капелюх із пером). Через деякий час поверніться до кімнати й запитайте, куди ви сховали іграшку. Чи пам'ятає вона?
Якщо дитина легко впорається із завданням, спробуйте сховати кілька іграшок відразу.

Используются технологии uCoz