Ігри для розвитку мислення дітей

Уміння мислити в цьому віці включає:
1) виділення істотних ознак предмета;
2) синтезування різних ознак у ціле уявлення про предмет;
3) порівняння різних предметів і виявлення розбіжностей між ними;
4) осмислення змісту життєвих ситуацій, наслідування й програвання їх із заміною одних об'єктів іншими;
5) уміння здійснювати «перетворення», коли один і той самий предмет заміняє інші предмети за якою-небудь ознакою. Ми пропонуємо вам пограти з дитиною в ігри для розвитку цих засобів мислення.

У ЩО З ЦИМ МОЖНА ГРАТИ?

Мета: розвиток творчого мислення, формування в дитини вміння заміщати одним предметом інші.
Матеріал: кілька предметів, що не мають однозначного призначення: паличка, кубик, коробка, камінчик і т. ін.
Хід гри: Ведучий пропонує розповісти, яким чином, за якими ознаками ці предмети можуть бути використані замість реального предмета. Якщо дитині важко, візьміть будь-який предмет і назвіть можливі варіанти.
Обов'язкова умова: має бути дотримана деяка схожість із предметом. Так, температуру можна виміряти паличкою «термометром», а не коробочкою.

ПОКАЖИ ПО-РІЗНОМУ.

Мета: навчити дитину операції порівняння; розвиток уваги; засвоєння малюком слів-антонімів.
Хід гри: Ведучий говорить, що діти підуть по колу. Якщо він скаже: «Зараз ви будете проходити високі ворота» — треба йти, як раніше; якщо ворота низькі, то треба пригнутися. Той, хто не пригнеться вчасно, вибуває з гри.
На освоєння слів «важкий — легкий» ведучий видає порожні пакети й просить показати, як несуть легку сумку, а як — важку. Діти показують. Після цього за командою «Сумка легка!» показують, як несуть легку сумку, «Сумка важка!» — як важку.
Аналогічно будується вправа «швидко — повільно» й т. ін.

ЯЛИНА, ЯЛИНКА, ЯЛИНОЧКА.

Мета: формування правильної постави, зміцнення м'язів тулуба й кінцівок; тренування уваги, розвиток дій порівняння.
Хід гри: Ведучий пропонує дітям «піти до лісу» — діти йдуть залою. Ведучий розповідає: «У лісі стоять високі ялини — станьте рівно, як ці стрункі ялини, підтягніться, випряміться». Діти зупиняються, приймають позу правильної постави (голова, тулуб, ноги випрямлені) і розводять руки — «гілки» — трохи вбік, долонями вперед.
«Підемо далі в ліс, подивимося, чи є у високої ялини сестрички». Діти йдуть за педагогом. Він зупиняється: «От і сестрички ялини — ялинки, вони нижчі, але такі ж стрункі». Потім ведучий пропонує дітям стати, як ялинки: прийняти правильну поставу, але в напів-присіді. «Підемо, діти, пошукаємо ще сестричок ялин. Ось вони, зовсім малі, але й удалі: гарні й теж стрункі». Ведучий просить дітей «стати маленькими ялиночками». Діти сідають навпочіпки, тримають голову прямо, спина випрямлена, долоні трохи розведені в боки. Гра повторюється кілька разів. Після того як діти засвоять рухи, ведучий пропонує їм відповідно до команди прийняти необхідне положення тіла (ялини, ялинки, ялиночки). Найуважніші отримують жетони.

Используются технологии uCoz