Ігри для розвитку пам'яті

Для розвитку довільного запам'ятовування дуже ефективними є ігри на близькому для дитини матеріалі дитячих казок. Під час навчання малюка виокремлювати сюжет казки, її основних героїв, їхні взаємини, ключові моменти дитина опановує способи умисного запам'ятовування. Купіть дві однакові книжки з однією казкою, у яких на кожній сторінці є ілюстрації до сюжету казки, і зробіть картки.
Попросіть дитину розповісти казку далі за однією з карток, нехай вона відновить, що було до описаної події. Спираючись на картки, дитина зможе навчитися абстрагуватися від ситуації всієї казки та відокремлювати окремі моменти, а потім за ними відновлювати весь сюжет.
Використання кружечків як замінників героїв та їхніх відносин дозволяє дитині чіткіше виділити стосунки між героями, не завантажуючи сприйняття зайвою інформацією. Навчаючись використовувати знаки (у цьому випадку кружечки) як основу при запам'ятовуванні, дитина робить перші кроки до керування власною пам'яттю. Ці кружечки дозволяють викликати потрібні спогади й відновити казку. Ігри з картками допоможуть розвинути не тільки пам'ять дитини, але й уяву, мовлення, мислення.

Пропонуємо ряд ігор для розвитку пам'яті.

ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ ЛЯЛЬКИ.

Мета: розвиток пам'яті, уваги, соціальних навичок.
Матеріал: 4—5 іграшок (тварини й люди), лялька, іграшкові столик і стільці за кількістю ляльок і тварин, іграшковий чайний сервіз.
Хід гри: Ведучий повідомляє дитині, що в ляльки Олі день народження і незабаром прийдуть гості вітати іменинницю. Дитина повинна пригощати чаєм, звертаючись до кожного гостя на ім'я. Ведучий показує іграшки й говорить, як їх звуть. Дитина накриває на стіл, саджає гостей, пригощає їх чаєм і звертається до них на ім'я. Гру можна ускладнювати, поступово збільшуючи кількість гостей до шести-семи.

ДЕТЕКТИВ

Мета: розвиток довільного запам'ятовування й спостережливості.
Матеріал: 10—12 картинок із зображенням по одному предмету на кожній (можна використовувати маленькі іграшки).
Хід гри: Ведучий розповідає дітям про детективів і пропонує в них пограти. Потім він показує картинки (іграшки) і просить малюків уважно, як справжні детективи, подивитися й запам'ятати їх. Гравці дві-три хвилини розглядають картинки (іграшки), після чого їх забирають. Діти по черзі називають картинки, які запам'ятали. Названі картинки викладають перед ними. Виграє той «детектив», який останнім зміг назвати картинки, що не назвали інші.

ЗАПАМ'ЯТАЙ І ПОВТОРИ ЗА МНОЮ

Мета: розвиток довільної пам'яті, уваги, мовлення, освоєння комунікативних навичок.
Хід гри: Перший гравець називає будь-яке слово, другий повторює назване слово й додає до нього власне. Наступний називає по черзі названі до нього слова й теж додає до них власне слово тощо. Той, хто помиляється, вибуває з гри.

<
Используются технологии uCoz